2040511204 |
Acompanyament en la docència virtual. Estratègies d'organització curricular i gestió emocional |
2020-2021 |
Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
17/9/2020 - 29/9/2020 (15 hores) de 17:00h a 19:30h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei Educatiu Badalona
|
| |
|
Activitat en format virtual. |
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 17/09/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La docència en entorns de docència virtual ha esdevingut un repte no només per als docents, sino també per a tota la comunitat educativa. Una comunitat educativa que ha de ser capaç de donar resposta als grans reptes als quals ens enfrontem, tot tenint en compte no només aspectes curriculars, sinó també els relacionats amb la competència digital, l’lorganització i gestió acadèmica i la gestió emocional a través de l’acció tutorial.
L'activitat es desenvoluparà a: https://odissea.xtec.cat/course/view.php?id=68262
|
| |
Objectius |
Conèixer els principals tipus d’aprenentatges electrònics i la seva relació amb la docència
Conèixer les principals competències digitals per a la pràctica virtual docent
Saber organitzar i gestionar l'aprenentatge en línia
Conèixer les eines principals de comunicació
Aprendre a treballar de manera competencial el currículum d’una matèria o àmbit
Saber què, com i quan avaluar la tasca docent i amb quins instruments
Conèixer estratègies per a donar un feedback efectiu
Treballar les competències emocionals per al seguiment emocional de l’alumne dintre del programa d’acció tutorial (PAT)
|
| |
Continguts |
Sessió 1. Docència virtual. Aprenentatges i competències
Tipus d’aprenentatges electrònics: b-learning i u-learning
Competències digitals necessàries per a la pràctica docent:
informació
comunicació i col·laboració
creació
seguretat
resolució de problemes
Aprenentatge sincrònic vs aprenentatge asincrònic
Sessió 2. Organització i planificació
Estratègies d’organització, gestió i programació de la docència virtual. Centre. Equip docent (curs-grup). Departament didàctic. Docent
Entorns Virtuals d’Aprenentatge (EVA) i eines virtuals de comunicació virtual. Bones pràctiques
email
videoconferència
xat
fòrum
GSuite
Sessió 3. Currículum i avaluació competencial
Continguts vs competències
De l’activitat tradicional a la tasca competencial.
De la tasca individual a la tasca col·laborativa. La carpeta d’aprenentage
Avaluació formativa i formadora vs. avaluació qualificadora
Instruments d’avaluació en línia
Estratègies de feedback. Audiofeedback. Videofeedback
Sessió 4. Gestió emocional a través de l’acció tutorial
Autoconeixement: empatia i vocabulari emocional
Autocontrol: estratègies de control de l’estrés
Autonomia: autonomia personal, responsabilitat, assertivitat i tècniques assertives i resiliència
Habilitats socials bàsiques i complexes i presa de decisions
|
| |
Formador/a |
Santiago Moll Vaquer
|
| |
Avaluació |
-Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de
transferibilitat.
-Aprofitament en termes d’aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura implementació a la
pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores virtuals de formació.
Valoració positiva dels materials i/o evidències justificades del treball realitzat.
|
| |
E-mail |
crp-badalona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
17/09/2020 |
1700 |
1930 |
Sessió 2 |
dimarts |
22/09/2020 |
1700 |
1930 |
Sessió 3 |
dijous |
24/09/2020 |
1700 |
1930 |
Sessió 4 |
dimarts |
29/09/2020 |
1700 |
1930 |
|
| |